Blogissa on nyt viimeaikoina ollut hiljaista, työt on ollut niin samoja ettei ole oikein jaksanut samoista asioista jauhaa :) Mutta eihän se silti tarkoita etteikö mitään olisi tullut tehtyä :)

Ihana & vihdoinkin. Se on tämänkertaisen kirjoituksen otsikko. Alunperin ajattelin otsikoksi 'vihdoinkin' tarkoittaen sitä että vihdoinkin sain talvimattoni valmiiksi :) No, ihana oli pakko tunkea mukaan, koska siitä nyt vaan tuli niin IHANA.

Tässä muutama kuva. Ja koska olen niin hätäinen näiden kuvien kanssa, niin päät on vielä viimeistelemättä. Itse asiassa sovin juuri pienen opetustuokion huomiselle maton päiden päättelystä :) Muutaman maton olen jo tehnyt, mutta tähän asti olen onnistunut ulkoistamaan sen homman..

IMG_4167-normal.jpgIMG_4166-normal.jpgIMG_4165-normal.jpg

En saanut tästä nyt oikein kunnon kuvia, näyttää PALJON paremmalta luonnossa. Tykästyin heti kun lattiaan levitin, siitä tulee minun eteisentalvimattoni :)

Pientä loimen haaskausta oli nyt havaittavissa :( Eihän missään nimessä olisi kannattanut ottaa yhtä mattoa puista pois vaan tehdä heti toinen perään. Mutta edellisen kudonnassa tekemäni maton jälkeen mulla oli hirveä pelko, etten osaa tehdä kunnollisia mattoja (sehän oli toisesta päästä useita senttejä leveämpi kuin toisesta). No ei tuokaan nyt ihan millilleen ollut, taisi olla reilun sentin ero, mutta ei sitä kyllä huomaa. Mutta, sanokaahan nyt rakkaat viisaat ihmiset: mistä se johtuu? Edellisen maton leveyseroon varmaan vaikutti se, että luha oli alussa irti toisesta reunasta ja veti sen ikävästi vinoon. Mutta tässä ei sellaisia ongelmia ollut.. Olen kyllä joutunut pingotinta raahaamaan kangaspuilta toiselle ja sitten aina yrittää muistella että missähän kohdassa se olikaan. Täytyykin ensi kerralla kiinnittää siihen parempaa huomiota. 

Nyt pitäisikin päästä kudeostoksille. Tilauksessa olisi musta matto, johon tulee keltaisia raitoja...

Ja loppukevennykseksi muutama juhannusruusu:

IMG_2629-normal.jpg